דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיון בנאומו של אבו מאזן בדמשק 

מאת    [ 30/03/2008 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2265 פעמים ]

בנאומו בפסגה הערבית המתכנסת בדמשק (29 במרץ 2008) הציג יו"ר הרשות הפלשתינית את תפיסת עולמו באשר לסכסוך הישראלי - פלשתיני ולדמות ההסדר הרצוי בראייתו בין ישראל לפלשתינים. עיון מדוקדק בנאום מגלה, כי עמדותיו של אבו מאזן אינן שונות כלל ועיקר מאלה של קודמו יאסר ערפאת, אין הן מבטאות השלמה עם קיומה של מדינת ישראל, אין בהן הכרה בזיקה ההיסטורית של העם היהודי לארץ ישראל ואין בהם כל גינוי לטרור. להלן עיקרי דבריו של אבו מאזן וניתוח משמעותם:

חוסר גמישות בעמדות ודרישה לירושלים

"העם הפלשתיני ממשיך בעמידתו האיתנה הגיבורה מול הכיבוש וההתנחלות הישראלית ומדגיש בכל יום את דבקותו בזכויותיו הלאומיות, באדמתו ובירושלים האצילה, וכן דבק בדרך השלום הצודק ובפתרון של שתי מדינות, ביוזמת השלום הערבית ובהחלטות הלגיטימיות הבינלאומית". אבו מאזן מתבצר בנוסחת "הזכויות הלאומיות" ואינו מציג כל מרחב גמישות אפשרי במו"מ.

שלום צודק רק בשיבת הפליטים

"שלום (צודק) זה יבטיח את הנסיגה הישראלית המלאה מכל האדמות הערביות והפלשתיניות הכבושות, ובכלל זה הגולן הערבי הסורי הכבוש, ושאר האדמות הלבנוניות, הקמת מדינה פלשתינית עצמאית על כל האדמות אשר נכבשו בשנת 1967 ובירתה ירושלים האצילה, יישוב בעיית הפליטים בפתרון צודק ומוסכם על בסיס החלטה 194 בהתאם ליוזמת השלום הערבית ושחרור אסירינו ועצורינו מבתי הכלא של הכיבוש ובתי המעצר שלו". אבו מאזן, כערפאת, חוזר לנוסחה של "שלום צודק" ואינו מקבל את התפיסה הישראלית המדברת על "שלום של פשרה". קיים הבדל מהותי בין שתי הגישות. "שלום צודק" משמעותו בין היתר אי ויתור על התביעה לשיבת הפליטים, אשר טומנת בחובה את הנוסחה לחיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

שבח לטרוריסטים הפלשתינים

"מספר האסירים והעצורים שלנו הגיע ליותר מ- 11 אלף. אלה הם גיבורי החירות, אשר אנו עושים לילות כימים להביא לשחרורם ולחזרתם למשפחותיהם". אבו מאזן, שהרחיב בנאומו על "הפשעים" שמבצעת ישראל ב"שטחי 67'", נמנע באופן מוחלט מלגנות את הטרור הפלשתיני ואת הסבל שגרם טרור זה לאלפי ישראלים ומשפחותיהם בשנים האחרונות. במקום זאת, הוא ביכר להעלות על נס את הטרוריסטים הפלשתינים, שרבים מהם הורשעו בבית משפט ברצח המוני של ישראלים, והוא מכנה אותם "גיבורי החירות".

התעלמות מהזיקה היהודית לארץ ישראל - "מפלשתין, מאדמת אל-אקצה וכיפת הסלע וכנסיות המולד והקבר... אנו מברכים את מנהיגי אומתנו בשם עמנו העומד איתן במולדת ובפזורה...". נאמן לגישתו של ערפאת, אבו מאזן מתעלם לחלוטין מהיסטוריה היהודית בארץ ישראל והמקומות הקדושים ליהדות בירושלים.
מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתובת האתר: http://www.jcpa.org.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב